0 تراز
504 بازدید
در گذشته ی ایران از سوی

سلام لطفاً ايران فرهنگی را با ایران سیاسی مقایسه فرمائید.ایا فروپاشی و تجزیه ایران در قرن نوزده ناشی از گسست فرهنگی هم بوده است؟ ترکمنها ایا قبل ازامدن روسها از ایران شیعه منفک شده بودند؟

1 پاسخ

0 تراز
از سوی (3,641 تراز)

درود بر شما 

1 - سنجش گستره ی ایران فرهنگی با گستره ی ایران سیاسی نیاز به پژوهش و نگارش بسیار دارد . اما گستره ی ایران فرهنگی در درازای تاریخ این سرزمین همواره بیشتر از مرزهای سیاسی کشور بوده است . فرهنگ پویا و مردم دوستانه ی ایران با چشم پوشی از گستره ی مرزهای سیاسی ایران , به درون سرزمین های دیگر راه یافته و در دل مردمان دیگر سرزمین های ایرانی و انیرانی نشسته است . برای آگاهی بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود پژوهش زیر را بخوانید :


2 - ایرانیان از آغاز تاکنون دچار گسست فرهنگی آنچنانی نشده اند و فرهنگ ایران پایداری بسیار بالایی دارد . اما از دید من گاهی در میان ایرانیان سستی فرهنگی پدیدار شده است که پیامدهای بدی نیز بدنبال داشته است . 


در زمینه ی جداشدن برخی از سرزمین ها از پهنه ی ایران گرامی دست های پشت پرده ی فراوانی در کار بوده است . در این زمینه پیشنهاد می شود کتاب زیر را که رایگان در اینترنت پیدا می شود بخوانید :

image

3 - پیرامون ترکمنها پیشنهاد می شود پژوهش "ترکمن ها در میانه ایرانیان و روس ها" از آنا دردی کریمی را بخوانید .
0
از سوی (10 تراز)

باسلام ازراهنمائی عالمانه بسیاربسیارسپاسگزارم ،ايران فرهنگی مرزهایش تمام فلات ایران است تاهرکجانوروزنفوذدارد،ازمیان عناصرفرهنگی،زبان،دین،ایین،... مشترك، سازنده سازه کلان ایرانی (ملت مستقل )ایران،سرزمین مشترك یعنی واحدایران ازهمه مهمتروتاثیرکذارتربوده درروندهمبستگی ملی ایران به قول  استادم تکمیل همايون همجوشی تاریخی برای ايران زمین وبعدایرانشهر،،،لطفاً اگرامکان دارددرخصوص مرزهای شمال شرق فلات ایران به ویژه موقعیت ویژگیهای طبیعی وجغرافیایی ---- وسیاسی اش دوره معاصرقبل ازجدایی سرزمین های ایرانی نشین مرو،....درقرارداد اخال. درمنطقه ای دبیرهستم که اب رودخانه های داخلی اجدادی ایرانیان  اززیرپایشان ردمیشودولی حق بهربرداری نداریم جون بایدبرودبه روسیه تزاری. ومیخواهم اطلاعاتی بگیرم متوجه شدم اول شمال شرق رابشناسم تابتوانم دلایل این رخدادتاریخی رابفهم.سپاسگزارم.همه عالم تن است ایران دل.... چون که ایران دل زمین است. 

0
از سوی (3,641 تراز)

درود بر شما

در این زمینه پیشنهاد می کنم این پژوهش را بخوانید. هر چند برای شناخت فراگیرتر نیاز مند پژوهش و خوانش کتاب های بسیاری پیرامون این جستاریم .

گفتمان های پیشنهادی

+1 تراز
2 پاسخ
0 تراز
1 پاسخ
+1 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان دسامبر 9, 2023 در فرهنگ ایران زمین از سوی takug (2,031 تراز)
0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان دسامبر 31, 2018 در کیش و دین از سوی بی نام
...