یکی از رخدادهای شگفت آور این روزها پیدا شدن گور یک سرباز اشکانی است . پیدایش این گور با بیماری واگیردار کرونا گره خورده است . بنا بر دستور وزارت بهداشت بیماران کرونایی پس از درگذشت باید در عمق بیشتری نسبت به درگذشتگان دیگر , دفن شوند . بهنگام خاکسپاری پیکر یک جان باخته ی کرونایی در روستای پاجی در شهرستان ساری یک گور باستانی از دوره ی اشکانی پیدا شد . بدبختانه بیل مکانیکی به این گور باستانی آسیب زیادی زده است , اما بازمانده ی استخوانهای یک سرباز اشکانی بهمراه یک شمشیر و یک تیردان از آنجا بیرون آمد . دکتر علی رمضانی پاجی از پژوهشگران روستای پاجی درباره ی این پیدایش چنین گفته است :

با نگرش بر گونه ی ساخت دشنه، شمشیر و تیر سه پر، به نظر می‌رسد این گور مربوط به سرباز اشکانی باشد.

سرباز اشکانی پاجی

فرتور از خبرگزاری ایرنا گرفته شده است

دیدگاه‌ها  

-10 # سید علاءالدین موسوی مرادی 1399-09-23 12:56
سلام. ایران یک سرزمین پهناور است. که سرحدات آن تا چین و ختن و تا هند و تا روم باستان و تا مصر و تا صحرای قراقوم و تا مرزهای مسکو پیش رفته است. در زمان سلجوقیان ترکیه متعلق به ایران بوده است و در زمان نادرشاه کبیر پاکستان و عراق متعلق به ایران بوده است. بنابراین خیلی برخورد ضعیف است . که در کشف گور سربازی اشکانی که زیاد هم معلم نیست ! تابلو شود. مشکل اساسی این برخورد بازگشت به فرهنگ ایران قبل از اسلام است. که مرده زنده کردن است. عجیب شما نمی دانید که از ظلم شاهان هخامنشی و اشکانی و ساسانی مردم ایران به دنبال آزادی بوده اند . حکومت 200 ساله سلوکیان در ایران نشان می دهد. مردم ایران تاب اورده اند فقط برای رهایی از دست شاهان خود سر ایرانی! ، مردم ایران اسلام را با جان و دل پذیرفتند. و لی باز هم در برابر ظلم ایستادند. و هم اکنون نیز با انقلاب ظلم شاهان را کنار زده و به اسلام پناه آورده اند. خلاصه ما را رها کنید در رنج بی حساب ..........
پاسخ دادن
+4 # رضا 1400-01-10 00:29
فرض کنیم همه سخنان ایشان بی کم و کاست صحیح است اما پرسشهای بسیار بی پاسخ می مانند مانند اینکه مردمان ایران که از ستم هخامنشیان رهایی یافتند چرا و به چه علت بار دیگر پادشاهان اشکانی را برگزیدند؟؟؟ و اگر با جان ودل اسلام را پذیرا گشتند چگونه است بار دیگر پس از 2 قرن سکوت این یعقوب لیث بود که نام پادشاهی را بار دیگر زنده ساخت؟؟ و چگونه است که در زمان ساسانیان کیش مسیحی بی جنگ و خون ریزی در ایران رواج داشت بدون آنکه قادسیه داشته باشد و نهاوند....ملتی که تاریخ خودرا فراموش کند محکوم است به تکرار همیشگی آن
پاسخ دادن
+2 # وحید 1400-04-08 22:23
آغای سید
چطور اینقدر راحت تهمت میزنی
یک درصد احتمال نمیدی که حق‌الناسی بابت این تهمت‌ها که راحت از دهانت درمیرود برگردنت بیافتد؟
سلوکیان ۲۰۰ ساله؟!!
کدام مردم بی‌غیرتی استیلای بیگانه را بر خود می‌پذیرند که ایرانیان باشند؟
کسی شما را نگرفته که رها کند
رنج بی‌حساب خود را با دارو میتوانید تسکین دهید ولی از درمان مطمئن نیستم
پاسخ دادن
0 # یک رهگذر 1401-10-05 01:12
درود و سپاس
ضمن احترام به همه نظرات دوستان معتقدم باید با بی طرفی به تاریخ نگریست این که کسی زرتشتی باشد هخامنشیان را ستایش کند یا مسیحی باشد یا مسلمان و ... باید به دور از تعصب و دین ستیزی با عقل و منطق تاریخ را کنکاش کرد .
مثالی می زنم ببینید کشف حجاب با زور و جبر و ستم حجاب از سر زنان برداشتن و با زور حجاب را بر آنها تحمیل کردن سزاوار زنان ایرانی نیست و هر دو نکوهیده است .
آرزو دارم همیشه شاد و تندرست باشید - متشکرم
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


گزینش نام برای فرزند

نگاره های کمیاب و دیدنی