مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

پهرست و نموداری از فیلمها و سریالهای ایران دوستانه

1 – چ

فیلم چ ساخته ی ابراهیم حاتمی کیا است و داستان نبرد پاوه (نبرد میان نیروهای دولت مرکزی ایران و کردهای جدایی خواه ) را بنمایش می گذارد . در این فیلم کوشش شده است تا جایگاه دکتر چمران و یارانش در جنگ با نیروهای جدایی خواه بخوبی نمایان شود .فریبرز عرب نیا نقش دکتر چمران را بازی می کند.

فیلم اچ3

2 – در چشم باد

این سریال ساخته ی مسعود جعفری جوزانی است . داستان زندگی یک خانواده ی ایرانی در زمان رضاشاه و محمدرضاشاه پهلوی و دنباله ی آن در زمان انقلاب و جنگ ایران و عراق را بنمایش می گذارد . در این سریال تاخت و تاز بیگانگان به سرزمین سپند ایران و پاسداری از ایران از سوی ایرانیان بخوبی بنمایش گذارده شده است .پارسا پیروز فر نقش نخست این سریال را بازی می کند.

در چشم باد

3 – دلیران تنگستان

این سریال ساخته ی همایون شهنواز است و نبرد میان رئیس علی دلواری و یارانش در برابر نیروهای تازشگر انگلیس را نمایش می دهد .محمود جوهری نقش رئیس علی را در این سریال بازی می کند. این سریال در اسپندماه 1353 از تلویزیون ملی ایران نمایش داده شد .

دلیران تنگستان

4 – یتیم خانه ی ایران

این فیلم بدست ابوالقاسم طالبی ساخته شد و در سال 1395 بنمایش درآمد . روزگار تنگدستی و تیره روزی ایرانیان در اثر جنگ جهانی نخست را بنمایش می گذارد که انگلستان با ستمکاری خود هزاران هزار ایرانی بیگناه را به کام مرگ فرستاد.

یتیم خانه ی ایران

5 – سربداران

این سریال بدست محمدعلی نجفی کارگردانی شده است . داستان خیزش سربداران خراسان برای کوتاه کردن چیرگی مغولان را بنمایش می گذارد . این سریال در سال 1363 بنمایش درآمد.

فیلم سربداران

6 – امیرکبیر

سعید نیکپور کارگردان این سریال است و در سال 1363 بنمایش گذاشته شده است .زندگی نامه ی شادروان امیرکبیر را گزارش می کند که کوشش های فراوانی برای سرزمین ایران انجام داد و سرانجام بدست مزدوران شاه قاجاری جان باخت.

فیلم امیرکبیر

7 – حمله به اچ3

این فیلم بدست شهریار بحرانی در سال 1373 ساخته شده است . چند و چون یکی از شگفت انگیزترین عملیات های هوایی جهان بدست نیروی هوایی ایران در جنگ با عراق را نمایش می دهد .

فیلم حمله به اچ 3

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML