0 تراز
2,155 بازدید
در تیره های ایرانی از سوی

درود بر شما 

آیا قوم کردها و کردهای ایرانی از اقوام آشوری هستند؟

1 پاسخ

0 تراز
از سوی (3,641 تراز)
 
بهترین پاسخ

درود بر شما

کردان، ایرانی نژاد اند و از ریشه دارترین تیره های ایرانی بشمار می روند و پیوسته ی فرهنگ ایران و دیگر تیره های ایرانی اند . پهنه ی زیست و زندگانی کردان گسترده است و بخش هایی از کردان با مرزبندی های نوین به دور از سرزمین ایران جای گرفته اند اما چنان که آورده شد ریشه و فرهنگی یکسان با کردان ایرانی دارند . 
در زمان فرمانروایی آشوریان بخشی از کردان در پهنه ی فرمانروایی آشوریان جای داشتند . شماری سنگ نبشته ی آشوری در سرزمین های کردنشین بر جای مانده است که چند و چون کارهای فرمانروایی پادشاهان آشور در آن نگاشته شده است . در اینجا باید بدین نکته به ژرفی نگریست که فرمانروایی آشور یک فرمانروایی تازنده (مهاجم) و ستم پیشه بوده است که با جنگ و خونریزی به سرزمین های دیگران می تاخته و آنان را باژگذار خود می کرده است و پس از چند سده نیز نابود شده است ، بنابراین کردها را نمی توان از تیره ی آشوریان برشمرد . 
برای آگاهی بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود کتاب " کرد و پیوستگی نژادی و تاریخی او " را بنگرید .
جستارهای زیر را هم فراموش نکنید :
+1
از سوی

دوستان من خودم کورد هستم ولی بزارید یه چیزی رو روشن کنم. من پدرم اهل منطقه دینور استان کرماشان هست و مادرم هم کرمانشاه ولی پدر بزرگ و مادر بزرگ مادریم حدود دویست سال پیش اجدادشون از چهارمحال و بختیاری طایفه بامدی تیره کشکی اومدن کامیاران کردستان و بعد اومدن منطقه کلیایی یکی از شهرستانهای کرماشان. جد پدریم هم از ایل زنگنه اومدن دینور و تا اونجایی که من میدونم هر کدوم از یه جا اومدن. اینایی که من گفتم مال دویست سیصد سال پیش بوده قبل از اونو نمیدونم. دوستان هیچکس نمیدونه اجدادش دقیقا کجایی بودن زمان قدیم مردم کوچ رو بودن جنگ بوده هزار تا اتفاق دیگه مثل تبعید و... بخدا اگه از هر آدمی تست دی ان ای بگیرن هزار جور ژنتیک داریم. هر کس بگه من از روز اذل مثلا کورد بودم تورک بودم لر بودم و... کاملا اشتباهه. و بعضی ها فکر میکنن منطقه ای که الآن توش هستن و اون منطقه دو هزار سال پیش مثلا لولوبی ماد هخامنشی یا هرچی حکومت کرده اونها هم از اون نژادن. نه اینطوری نیست آدما در طول تاریخ هزاران بار کوچ کردن مثلا کرماشان همین روستای پدریم دینور نخستین سکونتگاه بشری تو خاورمیانه بوده من باید بگم من نژادم قدیمی ترین نژاده؟ درضمن هرکسی هر قومیتی داره هیچکس به دیگری سر نیست کورد لر بلوچ عرب فارس انگلیسی آفریقایی و... هیچ فرقی نداریم همه یکی هستیم تنها چیزی که کسی رو به دیگری برتر میکنه انسانیته و تمام

گفتمان های پیشنهادی

0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان سپتامبر 21, 2021 در تیره های ایرانی از سوی Amir (15 تراز)
+1 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 7, 2016 در تیره های ایرانی از سوی ورجاوند (926 تراز)
+2 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 17, 2016 در تیره های ایرانی از سوی ورجاوند (926 تراز)
0 تراز
1 پاسخ
...