مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

نسخه ی ۵۰ کیلویی شاهنامه در هند رونمایی شد

یک نسخه ی بزرگ و سنگین شاهنامه ی فردوسی در هندوستان رونمایی شده است . درازای این کتاب ۹۰ سانتیمتر و پهنای آن ۵۰ سانتیمتر است . این کتاب در یک صندوقچه جای گرفته است که روی هم ۵۰ کیلوگرم سنگینی دارد. هنرمندان ایران و هندوستان این کتاب را  در ۶ سال و سرتاسر با عاج پیل ساخته اند ! ۴۲ برگ از این کتاب نمادین را نگارگری های زیبا در بر گرفته است . سنجش و ویرایش درون مایه ی این کتاب از روی نسخه های کهن شاهنامه در هندوستان انجام گرفته است .

نسخه بزرگ شاهنامه در هندوستان

نسخه بزرگ شاهنامه در هندوستان

دیدگاه‌ها  

+4 # شهریار آریابد 1398-12-21 10:52
درود بر مردم فرهنگ پرور هند و ایرانیان فراسوی مرزهای ایران بزرگ ، امید که از این نسک بزرگ و راهنمای همیشگی خرد ، اندیشه و درست زیستی و جهانگرایی بهترین بهره را ببریم تا ایران و جهان را آکنده از شادی ، مهر ، آرامش و آشتی فراگیر نماییم.
پاسخ دادن
+3 # دکتربصیر کامجو 1400-05-24 03:50
باادای ادب وعرض حرمت اجازه می خواهم که بهترین تمنیات نیک اخلاقی خویش را به مردم گرانقدر وفرهنگ پرور هند تقدیم نمایم . شاهکار شاهنامه فردوسی بزرگ یکی از شاذ ترین نماد فرهنگی حوزه تمدنی آسیا وجهان بشمار می آید . زیرا این کتاب ماندگار ، هزار سال پیش از امروز مقوله خرد وخردورزی ، مهر وراستی وانسانگرایی را به بشریت پیش کش نموده است . ما به این گنجینۀ هویت فرهنگی ، تاریخی وسیاسی نیاکان خویش افتخار می کنیم ، وراهکارهای ارزشی معرفت شاهنامه را بمثابه چراغ روشنایی راه حق ، خودشناسی وابراز وجود می دانیم .
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML