مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

نقش داستان های ایرانی در برنامه های فرهنگی رسانه

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما: یکی از بهترین راه ها برای پر رنگ شدن نقش داستان های ایرانی در رسانه های مخصوص کودکان این است که ما در برنامه سازی از منابع فکر ایرانی- اسلامی استفاده کنیم.
آقای میرکیانی مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما راجع به لزوم پر رنگ تر شدن نقش داستان های ایرانی در رسانه های مخصوص کودکان گفت : ما به عنوان یک ایرانی فعال در عرصه ی فرهنگ ایرانی، علاقه مند هستیم که مخاطبان ما پیام های فرهنگی ما را به درستی درک کنند. این دلبستگی بسیار طبیعی است. اما باید به سمت و سویی برویم که این اتفاق به طور دقیق روی دهد. یکی از بهترین راه ها این است که ما برای برنامه سازی به سمتی حرکت کنیم که منابع تولید فکر ما منابعی کاملا ایرانی- اسلامی باشد.
منابع شرقی و ایرانی ما متعدد هستند. بعضی آثار ما متعلق به ادبیات کهن و عامیانه هستند که از گذشتگان به ما رسیده است و بعضی دیگر آثار متعلق به روزگار ما هستند.
وی در ادامه درباره ی راهکارهای این مسئله افزود: اگر ما خواهان آن هستیم که نسل ما ایرانی باشند، ایرانی بمانند و به ایرانی بودن خود افتخار کنند، بهترین راه استفاده از منابع ادبی ایرانی- اسلامی است. راه حل این مسئله نیز این است که ما به ابزار این ارتباط مسلط باشیم و مطالعه ای گسترده و عمیق داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML