نامه هایی که هواپیماهای عراقی برسر رزمندگان ایرانی می ریختند

بیانیه زیر یکی از بیانیه‌هایی است که هواپیماهای عراقی در مناطق عملیاتی بین رزمندگان ایرانی می‌ریخته‌ است.
جهان :در زیر تصویر منسوب به امام علی (ع) نوشته شده است: «عراق در پناه امیرالمؤمنین علی‌بن بی‌طالب علیه السلام و آل‌البیت علیهم‌السلام و هر کسی که به عراق حمله کند جای او در قعر جهنم است.»

می‌بینید که از نظر قواعد نگارشی زبان فارسی، این عبارت دارای اشکال است. این اشکال در جملاتی که در پشت این عکس نوشته شده مشهودتر است!

---------

بن مایه : سیمرغ

دیدگاه‌ها  

+1 # ایرانی 1394-01-08 13:07
چه بعثی های دل رحمی؟؟؟؟ متن زیر را بخوانید
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در عراق، "علي البغدادي" محقق و كارشناس عراقي با اعلام اين مطلب گفت: اين افسر بعثي از جلادان ماشين جنايت جنگي صدام عليه مردم عراق و ايران است كه در پرونده خود اوراق سياه بسيار زيادي دارد. البغدادي افزود: فرد دستگير شده سرهنگ "عبدالرشيد الباطن" نام دارد و بازپرس ويژه گارد رياست جمهوري عراق در جنگ عليه ملت ايران بوده است. وي گفت: اين سرهنگ بعثي بخوبي به زبان فارسي و فرهنگ و تاريخ ايران مسلط است و قبل از شروع جنگ تحميلي عليه ايران توسط استخبارات(اطلاعات) ويژه عراق و صدام براي تحصيل زبان فارسي به تهران اعزام مي‌شود. البغدادي تصريح كرد: سرهنگ عبدالرشيد در بهار 1975 ميلادي (اوائل دهه پنجاه شمسي) در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شده است و با شروع جنگ و تجاوز بعثي‌ها به ايران ماموريت مي‌يابد اسراي ايراني خط مقدم جبهه‌ها را بازجويي و از آنان كسب اطلاعات كند. اين پژوهشگر عراقي تأكيد كرد: اين افسر بعثي عراقي كه چند بار مستقيماً به صدام معدوم گزارش داده است، به خاطر جنايات جنگي بي شمار خود به دريافت مدال و نشان از سردار نگون بخت قادسيه نائل شده است. البغدادي افزود: عبدالرشيد در بازجويي‌هاي خود اعتراف كرده است كه به دستور فرماندهان ارشد ارتش و بويژه گارد رياست جمهوري كه از صدام دستور مستقيماً داشتند، بيش از هزار اسير ايراني را كشته‌ است. وي افزود: اين جنايتكار جنگي در جريان بازجويي‌هاي خود اعتراف مي‌كند كه اسراي ايراني را قبل از به شهادت رساندن شكنجه‌هاي شديد مي داده است. بطور مثال وي در خصوص يك اسير ايراني كه بر اثر اصابت مين پايش را از دست داده بود مي‌گويد زماني كه اين اسير را بازجويي مي‌كردم به علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش نمودم پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر دو دقيقه پس از قطع محل قطع شده را با فندك مي‌سوزاندم تا اينكه تمام انگشتانش را بريدم اما مقاومت حيرت آور او كه بسيار جوان هم بود، مرا خشمگين ساخت و با اره پاي او را نيز قطع كردم اما اين اسير ايراني هيچ اطلاعاتي نداد. اين جنايتكار جنگي كه در پرونده‌اش كشتار و اعدام‌هاي فجيع شيعيان و اكراد عراقي نيز ديده مي‌شود، در 22 سپتامبر 1985 و در سال پنجم جنگ نيز در يك قتل عام اسراي ايراني، 22 رزمنده جمهوري اسلامي ايران را كه همگي زير 20 سال سن داشتند با شليك تير خلاص بر سرشان به شهادت مي‌رساند در حاليكه اين اسيران همگي دستهايشان بسته بوده و قرباني وحشيگيري اين جنايتكار جنگي شده‌اند. البغدادي در ادامه افزود: جنايات عبدالرشيد الباطن در سال‌هايي به دستور صدام روي مي‌داده است كه رژيم منفور بعث مورد حمايت‌هاي آمريكا، شوروي و كشورهاي مدافع حقوق بشر اروپايي قرار داشته است. وي از قول اين جنايتكار بعثي مي‌گويد: سرهنگ عبدالرشيد تاييد مي‌كند كه صدام در اعدام بيش از 450 اسير ايراني مستقيماً و به اتفاق گروهي از همراهان هميشگي خود در تيم حفاظتش دست داشته است. اين كارشناس به نقل از اين جنايتكار بعثي مي‌افزايد: بر روي برخي از اسراي تير باران شده آهك يا مواد شيميايي يا اسيد مي‌پاشيدم تا اثري از آنها باقي نماند. البغدادي به نقل از اين بعثي جنايتكار تصريح مي‌كند كه وي در بازجويي‌هاي خود اعتراف كرده است كه تا آنجا كه در جريان بوده ماشين جنگي جنايات صدام معدوم 6 هزار اسير ايراني را به شكل فجيعي به شهادت رسانده است.
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه