مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

روز کورش بزرگ به گاهشمار ملی ایران می آید

وزارت کشور اعلام کرده است در حال بررسی طرح نامگذاری روز کورش بزرگ و افزودن این روز به گاهشمار (تقویم) ملی ایران است . بهرام پارسایی نماینده ی شیراز در مجلس شورای اسلامی افزودن این روز به گاهشمار ملی ایران را فرصتی خوب برای جذب گردشگر و همبستگی ملی دانسته است . پارسایی احتمال تعیین 7 آبان به عنوان روز ملی کورش بزرگ را به شوند (دلیل) جا افتادگی آن در میان ایرانیان، قوی دانسته است . ایرانیان به گونه ی خودجوش هر ساله در روز 7 آبان با باشندگی و گردهمایی در پاسارگاد و آرامگاه کورش بزرگ ، آزرم و مهر خود را به این پادشاه نیک کردار ایران نشان می دهند . در یکی دو سال گذشته برخی سودجویان با آمدن میان توده ی باشندگان و پیگیری آرمان های سیاسی کوشیده اند این همایش فرهنگی و میهنی را به سویی دیگر بکشانند که این کارهای نادرخور باعث شده است دولت گاهی از برگزاری این مراسم پیشگیری کند . با افزودن روزی به نام کورش بزرگ می توان این همایش و گردهمایی را بگونه ای آیین مند و پرشور در آرامگاه کورش بزرگ و دیگر کانون های فرهنگی در سرتاسر ایران بزرگ برگزار کرد .
نمایی از برگزاری خودجوش این همایش در سالهای گذشته - پاسارگاد

پاسارگاد - نوروز 91

در همین زمینه

دیدگاه‌ها  

+3 # شهریار آریابد 1398-04-27 10:24
درود و سپاس از نماینده فرهیخته و مردمی استان پارس که تیر در تاریکی انداخته ، در آینده ای نه چندان دور جنین یادبود شکوهمندی برگزار خواهد شد .
پاسخ دادن
+3 # وحید 1398-11-22 14:25
به امید روزی که دیگر آیین‌ها همچون مهرگان و سده و تیرگان و... نیز بازسازی شوند که هم سود فرهنگی دارد و هم سود ارزی و هم اگر پایوران بیاندیشند برای کشورداری نیز کارساز است.
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML