مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

مستند خلیج فارس ساخته می شود

حميد مجتهدي ـ سازنده مستند «ايران» ـ همزمان با روز خليج فارس در گفت‌وگويي با ايسنا شركت كرد و با اعتقاد بر اينكه در اثبات حقانيت نام خليج فارس به جهانيان، اصحاب رسانه از جمله تلويزيون و راديو اثرات بسياري مي‌توانند برجاي بگذارد، خاطرنشان كرد: تحقيق و اسناد زيادي وجود دارد كه اثبات مي‌كند، خليج فارس امروز خليج فارس نشده بلكه از زمان كورش كبير است كه خليج فارس شده است.
اين مستندساز كه در فيلمبرداري هوايي تبحر دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي ضرورت پرداختن به حقانيت نام خليج فارس با ساخت برنامه‌هاي فاخر تلويزيوني، اظهار كرد: هيچ پايه و اساسي وجود ندارد كه خليج فارس را انكار كنند. در اين راستا مي‌توانند با ساخت مستند، سريال، فيلم‌هاي سينمايي و ارائه‌ي مقالات مختلف به جنگ كساني بروند كه فارس بودن خليج را انكار مي‌كنند.
مجتهدي با اعلام خبر اينكه پيشنهادي به سيما داده شده است و قرار است خليج فارس مستند شود، خاطر نشان كرد: البته يك مقدار كندي وجود دارد، از طرفي هم خليج فارس اقليم راحتي نيست كه بگوييم هر زماني مي‌شود آن را تصويربرداري كرد؛ اين خليج چون از نظر آب و هوايي شرجي و به ويژه در تابستان با وسايل الكترونيكي و فيلم برداري ناسازگار است، مجبوريم زمستان به آنجا برويم.
وي افزود: «خليج فارس» مستندي 53 قسمتي است و تحقيقي هم روي آن شده تا اثبات شود خليج فارس امروز خليج فارس نشده است؛ قرار است بخش‌هاي هوايي، زيرآبي و حاشيه‌ي خليج فارس فيلمبرداري شود.

در همین زمینه

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML