مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

ساخت «کوروش کبیر» با استانداردهای جهانی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد من طی مطالعات و تحقیقاتی که انجام دادم، متوجه شدم درباره ساخت "کوروش کبیر" حق با عزیزالله حمیدنژاد است زیرا خیلی زودتر دنبال تحقیقات فیلمنامه این کار بوده است.
احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: قطعاً آقای حمیدنژاد در این ارتباط حق دارند. زیرا من پرونده‌ها را مطالعه کردم، صحبت‌های ایشان در ارتباط با تحقیقات فیلم "کوروش کبیر"(ذوالقرنین) کاملاً درست است و زحمات زیادی دراین باره کشیدند.
وی افزود: تاکنون چندین متن از تهران و شهرستان در ارتباط با زندگی کوروش برای ساخت به ما ارائه شده است، اما چون حمیدنژاد در زمانی قبل‌تر این کار را آغاز کرده و تحقیقات گسترده‌ای هم انجام داده‌اند، در اولویت قرار دارد.
میرعلایی درباره ساخت پروژه "کوروش کبیر" از سوی علی معلم و مسعود جعفری جوزانی گفت: من برای این دو عزیز و همکار نیز احترام قائل هستم. اما باید بدانیم که آقای حمیدنژاد خیلی زودتر سراغ این سوژه رفته‌اند. اینکه بیان کنند هر دو کار ساخته شود باید پس از نتیجه درباره ارائه هر کدام صحبت کنیم، باید بگویم که این فیلم اثر پر هزینه است و فقط باید یک نفر آن را بسازد. با مطالعاتی هم که من انجام دادم حق با حمیدنژاد است.
وی ادامه داد:هم اکنون مشغول بررسی هستیم تا به این نتیجه برسیم که موضوع زندگی کوروش کبیر را چگونه و از چه زاویه دیدی شروع کنیم. قطعاً تصمیم داریم با تحقیقات کاملی وارد این موضوع شویم. این پروژه سینمایی کار پر زحمتی است. به این راحتی نمی‌توان به سراغ آن برویم.
مدیرعامل فارابی در ادامه بیان کرد: ما باید اثری تولید کنیم که برای عرضه جهانی در سطح استانداردهای بین‌المللی باشد. باید از جهت تکنولوژی کاملاً به روز باشیم تا یک اثر فاخر ملی به دنیا عرضه کنیم. ما علاقمندیم تا پایان امسال این پروژه به نتیجه قطعی برسد تا کار ساخت را انجام دهیم.
وی ادامه داد: البته با روشن شدن زاویه دید و نقطه نظرات درباره زندگی این شخصیت تاریخی شاید تا دو ماه دیگر وارد مراحل جدی‌تری شویم. من حتی ساخت یک فیلم جنگی را به حمیدنژاد پیشنهاد کردم، اما ایشان مصر هستند که بر روی این فیلم کار کنند.
میرعلایی افزود: این فیلم قطعاً با نظراتی که ما دنبال می‌کنیم فیلمی پر هزینه است و باید ارگان‌ها و سازمان‌ها از آن حمایت کنند و برای این که اثری در خور و شایسته تولید کنیم، با دقت بیشتری برای ساخت این فیلم جلو می‌رویم. همانطور که می‌دانید شخصیت کوروش به لحاظ تاریخی در دنیا بسیار مطرح است و ما باید اثر کاملی تولید کنیم که ریشه در تاریخ ایران دارد.

در همین زمینه

دیدگاه‌ها  

+5 # حسين 1393-07-13 00:13
اميدوارم فيلم كوروش كبير به دست آقاي مسعود جعفري و علي معلم ساخته شود.
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML