مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

رییس نوین سازمان میراث فرهنگی : ایران حافظه بزرگ تمدن بشری است

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، 'روح الله احمدزاده' روز دوشنبه در مراسم گشايش سه موزه جديد در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي، از كساني كه دلشان براي ايرانيت كشورمان مي سوزد حمايت كرده و آماده هر نوع مساعدت و همكاري است.
احمدزاده ادامه داد: ايران يك جغرافياي سياسي نيست بلكه يك جغرافياي تمدني و فرهنگي است و به همين دليل است كه باستان شناسان و مورخان، ايران را در حوزه سرزميني ايران بزرگ مي دانند و امروز ايران حافظه بزرگ تمدن بشري است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، ‌صنايع دستي و گردشگري گفت: در دولت دكتر احمدي نژاد، نظريه فرهنگ مبتني بر مولفه هاي هويت ساز ايراني اعم از مولفه هاي پيش و پس از اسلام و به تعبير ديگر مبتني بر درهم تنيدگي اسلاميت و ايرانيت است.
وي به گشايش موزه هاي خانه سپيد، آشپزخانه سلطنتي و زيرزمين موزه سلاح هاي دربار اشاره كرد و گفت: امروز شاهد به ثمررسيدن مجموعه هاي جديدي در حوزه ميراث فرهنگي بوديم كه اين روند با شتاب و سرعت بيشتري ادامه پيدا خواهد كرد.
احمدزاده در مورد موزه خانه سپيد كه براي روشندلان راه اندازي شده است،‌ اظهار داشت: از روشندلاني كه با عشق به ايران، آثار خود را در معرض ديد علاقمندان گذاشته اند، قدرداني مي كنم.
'حميد بقايي' معاون اجرايي رييس جمهور نيز در اين مراسم از دست اندركاران راه اندازي موزه نابينايان قدرداني كرد و گفت: راه اندازي اين موزه حركت خوبي بود تا بتوانيم حضور روشندلان را همچون ساير عرصه ها، در مجموعه هاي ميراثي و موزه اي نيز شاهد باشيم.
وي با بيان اينكه يكي از سياست هاي سازمان ميراث فرهنگي راه اندازي تورهاي ويژه براي نابينايان و معلولين بود، افزود: شايد در موزه هاي قديمي نتوان مسيري براي رفت و آمد اين دسته از افراد جامعه ايجاد كرد اما در موزه هاي تازه تاسيس مي توان اين امكان را فراهم كرد.
بقايي ادامه داد: رونق موزه اي در ميراث فرهنگي سياستي بود كه در گذشته آغاز شده و پيگيري مي شود؛ اميدواريم در آينده در هر استان موزه اي راه اندازي شود كه آرشيوي از هويت ملي و فرهنگي آن استان باشد.
'حسن محسني' مدير مجموعه سعدآباد نيز در اين مراسم گفت: موزه نابينايان (خانه سپيد) منطبق با استانداردهاي موزه داري جهاني راه اندازي شده است و امروز فاز نخست آن به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: فازهاي بعدي اين موزه بصورت كاملا تخصصي براي روشندلان در آينده اي نزديك راه اندازي خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML