میهن نما
میهن نما
گفتاورد

نشان دوست نیکو آن است که خطای تو را بپوشاند، تو را پند دهد و رازت را آشکار نسازد

پورسینا

کاربردی
تبلیغات
شاهنامه ی فردوسی
تبلیغات
میانگین امتیار کاربران: / 17
بسیار بدبسیار خوب 

در این برنامه استاد کزازی درباره حکیم ابوالقاسم فردوسی و تاثیر او برادبیات ایران صحبت کرده که می‌شنویم.
این سخنرانی در همایش فردوسی و هویت ایرانیان در شهر سمنان ایراد شده است.

از میان ملت های جهان کمتر ملتی مثل ایرانیان دارای سابقه ی پر بار ادبی و آثار مختلف و دل انگیزی به سبک‌های گوناگون است. از قدیمیترین اثر ادبی این خطه، یعنی گاتاهای زرتشت تا جدیدترین آثار جان بخش پارسی، همه جا و همیشه پرتو روح خلاق و اندیشه تابناک ایرانی آشکارو هویداست. مجموعه کتب و منظومه هایی که از حدود هزار سال قبل از میلاد مسیح تا کنون به زبان های اوستایی، پهلوی، اشکانی، ساسانی و سغدی و پارسی پدید آمده از حد شمار بیرون است و از میان این آثار بی شمار، نه تنها بسیاری در زمره زیباترین آثار ایرانیان است، بلکه در ردیف بهترین شاهکارهای ادبی و اندیشه جهان به شمار می رود. از آن جمله می توان به شاهنامه حکیم فردوسی رباعیات حکیم عمر خیام، مثنوی معنوی و غزلهای حافظ اشاره کرد. بااین مقدمه کوتاه باهم سخنان دکتر کزازی را می شنویم.

 

برای دریافت گزینه دانلود را بفشارید


  • بازدید: 6009
 

دیدگاه خود را بنویسید

▒ خواهشمندیم :
◄ دیدگاه های خود را در پیوند با همین جستار بنگارید.
◄ برای سپاسگزاری یا گله گزاری از جستار ، از امتیازدهی بهره ببرید.
◄ از فرستادن دیدگاه های همانند (تکراری) بپرهیزید.
◄ چنانچه پرسشی دارید آن را در انجمن پرسش و پاسخ برشمارید.
--------------------------------------------------------
√ مهرمیهن در ویرایش دیدگاه ها آزاد است.
√ دیدگاه های شما پس از بررسی نمایش داده می شود.


برگ نخست چندرسانه ای گفتگو و سخنرانی استاد کزازی : جایگاه فردوسی در ادبیات ایران
تبلیغات
تبلیغات
گفتگو و پرسش و پاسخ
تبلیغات
داستانزد ایرانی

در دیزی باز است حیای گربه کجاست

به آنهایی که کار ناشایست را ترک نمی کنند ،گفته می شود

پیشنهاد
تبلیغات
پیام های کاربران
  • نبرد قادسیه نخستین جنگ بزرگ ایران و عرب
    بنده خدا ؛ معلومات شما از تاریخ و دین بسیار کم می باشد مطالعه بفرمایید بعد اظهار نظر کنید ؛ ایرانیان از زمان پیش از اسلام یکتا پرست بودند و تقدس آتش به خاطر مظهر و تجلی از نور الهی است و در واقع اصلاً آتش پرستیده نمیشد ؛ زرتشتیان خود همیشه منکر عبادت آتش بوده و آن را «واسطه» عبادت خدا دانسته‌اند و نه «خودِ خدا».(دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، جلد. یکم، ذیل «آتش‌پرستی».) با طرز تفکر شما این گونه باید قیاس کرد که مسلمانی که طواف کعبه می کنند خانه پرستند!!! یا شیعیان که به زیارت قبور ائمه اطهار علیهم ... نمایش / پاسخ
    فرستنده : یحیی
تبلیغات


Your SEO optimized title