آش باید یكی از غذاهای اصلی ایرانیان باشد

به گزارش ایرنا، 'یحیی رحمتی'، شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره آش ایرانی در زنجان افزود:در زمان حاضر بیش از چند نوع غذای خاص در منوی غذاهای ایرانی وجود ندارد و این در حالی است كه می توان بسیاری از غذاهای اصیل ایرانی را در آن جای داد.
وی، به رواج فست فود در میان مردم اشاره كرد و گفت: مردم باید متوجه باشند كه هیچیك از این غذاها نمی تواند جایگزین غذایی مثل آش شود و ارزش غذایی آن را داشته باشد.
رحمتی، با بیان اینكه امروز زنجان را با جشنواره ‌آش می شناسند، اظهار داشت: باید از این ظرفیت بزرگ برای معرفی غذاهای سنتی ایرانی و جذب گردشگر در این استان حداكثر بهره را گرفت.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این مراسم، جشنواره آش ایرانی را دارای دو هدف عمومی و اختصاصی دانست و خاطر نشان كرد: این جشنواره ها در كنار ایجاد لحظات شاد و مفرح برای خانواده ها، می تواند به معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی هر منطقه كمك شایانی كند.
'یحیی نقی زاده محجوب'، معرفی فرهنگ غذای ایرانی را یكی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام كرد و افزود: جشنواره های غذا یكی از جذابترین و معروفترین مكانها برای جذب گردشگر محسوب شده و غذا به عنوان یكی از مولفه های مهم غذایی در صنعت گردشگری مطرح است.
نقی زاده محجوب با بیان اینكه غذاهای اصیل ایرانی رو به فراموشی است، یادآورشد: باید این ارزش و توانمندی احیا و به لیست غذاهای امروز رستورانها و هتل ها اضافه شود.

نوشتن دیدگاه