اندر شوهر دادن دختران شاه قاجار

در سفرنامه ی دروویل . رویه ی  158 آمده است: شاه (فتحعلی شاه قاجار) معمولا دختران خود را به عقد ازدواج بزرگان درباری در می آورد . کسی طالب کسب این افتخار نیست.زیرا نه تنها دختران شاه جهیزیه ای بهمراه نمی آورند ، بلکه داماد شاه مجبور است خانه و زندگی بسیار مرتبی نیز برای آنها فراهم کند .

دختر قاجاری

دامادهای شاه ، معمولا مردان بدخبتی هستند .زیرا چون غلامان زرخرید در برابر همسران خود، مجبور به ادای احترامند. حتی پیش از کسب اجازه ، در حضور دختران شاه حق نشستن ندارند . دامادهای شاه ، حق گرفتن زنان دیگر یا حتی کنیزکان را ندارند و اگر از اوامر همسر خویش سرپیچی کنند ، چون بیگانگان ، مجازاتهایی سخت می بینند.

در همین حال" بارون فیودورکوف" درباره ی زندگی خود شاه می نویسد :

حرمسرای او را سیسد(سیصد) زن از طبقات ممتاز و اشراف تشکیل می دادند و اگر زنان خدمتکار و رقاصه را نیز بر این تعداد بیافزاییم ، تعداد زنان حرمسرا به بیش از هزار نفر بالغ می گردید . به همین دلیل پس از مرگ شاه از وی 935 فرزند بر جای مانده بود !

بن مایه نوشتار : زن ایرانی - میترا مهرآبادی

دختران قاجاری

دیدگاه‌ها  

+15 # هژیر زندفر بویر احمد 1393-08-24 18:55
افرادخائن و وطن فروشی همانند ابراحیم کلانتر بزرگترین خیانت را به ایران کردند تا کشور عزیزمان ایران به دست افراد نالایق همانند قاجاریه اداره شود ابراهیم کلانتر ها همیشه هستند مردم باید هوشیار باشند .
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه