مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

ائل‌گلي تبريز

مجموعه ائل‌گلي تبريز با اجراي طرح‌ها و پروژه‌هاي زيربنايي و طرح‌هاي توسعه‌اي، به نگين تفرجگاهي شمال‌غرب كشور تبديل خواهد شد.

مهندس نوين شهردار تبريز كه در آيين بهره‌برداري از ورودي جنوبي ائل‌گلي سخن مي‌گفت با تأكيد بر لزوم اجراي طرح‌هاي توسعه محور در اين مجموعه، افزود: مجموعه رفاهي تفريحي ائل‌گلي به عنوان قديمي‌ترين تفرجگاه شمال‌غرب كشور از ديرباز محل تفريح و گردشگري شهروندان تبريزي و انبوه مسافران و ميهمانان بوده و شهرداري تبريز به عنوان متولي نگهداري و مديريت اين مجموعه، در پنج سال گذشته نسبت به اجراي طرح‌هاي متعدد در اين محل اقدام كرده است.

وي ساخت ورودي جديد در ضلع جنوبي مجموعه ائل‌گلي را در راستاي ايجاد دسترسي آسان و مناسب به اين مجموعه بزرگ رفاهي تفريحي و كاهش بار ترافيكي در ورودي قديم و در كنار آن ايجاد جاذبه‌ها و زيرساخت‌هاي جديد و زيباي گردشگري اعلام كرد و افزود: اجراي اين طرح بزرگ و زيبا، اقدامي ارزشمند از سوي سازمان پارك‌ها و فضاي سبز به شمار مي‌رود.

وي تلاش براي زيباسازي ائل‌گلي و نيز ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي رفاهي، تفريحي، گردشگري و ورزشي در اين مجموعه را از جمله اهداف و اولويت‌هاي كاري شهرداري تبريز دانست و گفت: تفرجگاه ائل‌گلي با توجه به جاذبه‌هاي تاريخي و تفريحي منحصر به فرد، نيازمند توسعه هرچه بيشتر است و شهرداري تبريز به‌منظور افزايش سطح رضايتمندي شهروندان و گردشگران، اجراي برخي طرح‌ها و برنامه‌ها را در دستور كار خود قرار داده است.

به گفته شهردار تبريز ايجاد آبشار مصنوعي زيبا، ساخت آكواريوم بزرگ، ساخت دومين تله‌كابين تبريز در ائل‌گلي، ساخت رستوران، پيست‌هاي موتورسواري و اتومبيلراني، نصب ‌آلاچيق، اجراي نورپردازي مدرن و زيبا و ايجاد سايت صخره‌نوردي و غيره از جمله طرح‌ها و برنامه‌هاي در دستور كار شهرداري تبريز در ائل‌گلي است.

رعايت استانداردها

شهردار تبريز همچنين از افزايش نظارت‌هاي فني و تخصصي شهرداري بر ساخت‌وسازهاي شهري در ماه‌هاي آينده خبر داد.

او هدف از افزايش اعمال اين قبيل نظارت‌ها را تلاش براي ارتقاي ضريب ايمني و استحكام ساختمان‌ها و بناهاي شهري در مقابل حوادث و بلاياي طبيعي به ويژه زلزله اعلام كرد و گفت: اگر چه نظارت و كنترل‌هاي دقيق و فني كارشناسي در روند صدور پروانه و مجوزهاي ساخت از سوي شهرداري تبريز انجام مي‌گيرد با اين حال با توجه به آسيب‌پذيري تبريز در برابر خطر زلزله، لزوم افزايش اين قبيل نظارت‌ها و كنترل‌هاي فني احساس مي‌شود و اين امر به‌طور جدي از سوي شهرداري و معاونت‌هاي شهرسازي اعمال و اجرا خواهد شد.
شهردار تبريز يادآور شد: كنترل و نظارت بر چگونگي ساخت‌وسازهاي شهري، نظارت و تأكيد بر به‌كارگيري مصالح ساختماني استاندارد و ساخت‌وسازها، كنترل و محدوديت شرايط و ضوابط صدور مجوز ساخت در مناطق پرخطر و آسيب‌پذير، رعايت دقيق مقررات و ضوابط ملي ساخت‌وساز و نظارت بر روش‌هاي ساخت‌وساز از مهمترين محورهاي ابلاغي شهرداري تبريز در اين حوزه خواهد بود.

وي همچنين بهره‌گيري از نيروي انساني متخصص و كارشناسي در بدنه شهرسازي و معماري و اجراي طرح‌هاي توسعه شهري منطبق برطرح‌هاي جامع و تفصيلي را از ديگر برنامه‌هاي محوري شهرداري تبريز اعلام كرد.

روزنامه اطلاعات

دیدگاه‌ها  

0 # Molla Noghati 1400-02-11 02:46
به‌باور من، اِل‌گُلی یک نام جعلی است که بر روی شاه‌گُلی گذاشته شده، این مجموعه و این نام هیچ ارتباطی با حکومت پیشین در ایران نداشته، اما پس‌از به‌روی کار آمدن حکومت ج‌ا ، کس و یا کسانی ناآگاه و کم‌دانش با تصور وابستگی نام شاه‌گُلی به حکومت پیشین و یا عناد نام جعلی اِل گُلی را بر این مکان زیبا برگزیدند.
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML