مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

به کودکانمان بگوییم، اینجا ایران است

مهدی حجت

مهدی حجت

آیا فرزندان ما با میراث فرهنگی خود آشنا هستند؟! این سوال ممکن است در دنیای پرمشغله والدین هیچ جایی نداشته باشد و فقط یک شوخی به نظر برسد، شوخی دردآوری که جهان مدرن امروز همه را به آن دچار کرده است. دستیابی به فضای مجازی و به اصطلاح خودمان اینترنت آن هم با سرعت بالا! کلاس های آموزشی، تفریحی و ورزشی به شکلی که فرزندانمان حتی یک لحظه از عمرشان را بدون برنامه ریزی زندگی نکنند، تنها بخشی از دغدغه های همیشگی ماست و درست همین جاست که توجه به گذشتگان و آنچه برای ما باقی گذاشته اند به یک موضوع پیش پا افتاده تبدیل می شود که فقط به دیدن آلبوم عکس پدربزرگ و مادربزرگ و تعریف خاطرات کوتاهی از آنها خلاصه می شود!

اما این تمام ماجرا نیست، برای خودتان یادآوری کنید که در کشوری با تاریخ چند صد ساله زندگی نمی کنید، اینجا ایران است.

در لزوم یادآوری گذشتگان و تمدنی که آثارش مشهود و ملموس است شکی نیست،  ارزش میراث فرهنگی تا زمانی که معرفی نشود درک نمی شود،  تمام کاری که سازمان میراث فرهنگی امروز انجام می دهد استخراج ارزش های فرهنگی است و همین ارزشها چه ملموس و چه ناملموس تا موقعی که به مخاطبان معرفی نشود کاربردی ندارد.

اگر کودکان با ارزشهای فرهنگی و میراث خود آشنا شوند در طول زندگیشنان از آن بهره مند می شوند، آشنایی کودکان با میراث و ارزش ها برای آینده، انتخاب شغل، مسیر زندگی و انتخاب سبک زندگیشان مهم است. به دلیل استفاده از برخی روش های آموزشی نوین، ما از ارزش ها و داشته های  جامعه خودمان فاصله گرفته ایم، این در حالی است که در بسیاری از مباحث علمی مثل ریاضی، شیمی و فیزیک ما ذخایر علمی بسیار عظیمی در گذشته داشته ایم.

ایران زمین

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML