مهرمیهن | رسانه ی فرهنگ ایران

پاسداری از زبان پارسی در ایران امروز

یک روز امام خمینی(ره) آموختن زبان های بیگانه به ویژه انگلیسی را برای پیشرفت کشور نیاز دانست.چرا که می دانست دانش و فناوری در دست اروپاییان است.اما به تازگی چند سالی می شود که در تمامی دانشگاه های بزرگ جهان کانون ایرانشناسی و زبان پارسی و گاه دانشکده ای ویژه بنیاد نهاده شده اند.چرا؟

پاسخش را آنهایی که دست به یک چنین کاری زده اند در این سخن پیامبر یافته اند: "دانش اگر در ثریا باشد مردانی از پارس بدان دست خواهند یافت" سخنی که هرروزه روی اسکناس های پنج هزار تومانی می بینیم و انگار که ندیده ایم.راستش گاهی باور پیدا می کنم که شاید اروپاییان بیشتر از خود ما به این سخن باورمندند.آنها هم می دانند که سرانجام ما ایرانیان این روزگار تب آلوده ی گذار را پشت سر می گذاریم و باز چون گذشته ی پرشکوهمان بر اوج می ایستیم.پس باید تا چنان روزی دست از تلاش برنداشت.زبان پارسی نیز تا آن روز همراه مان خواهد بود.و به امید خداوند دادار می شود زبان دانش و فناوری؛پس تا آن روز این گنجینه را پاسبانی کنیم.

در همین زمینه

دیدگاه‌ها  

+1 # فرزند ایران 1390-10-27 22:50
نوشتار کوتاه و اندیشه برانگیزی بود اما :
به باور من آموختن زبان های بیگانه مانند انگلیسی و عربی و فرانسوی با پاسداری از زبان پارسی سر ستیز و تضادی ندارد ! چرا که هر دانشوری باید به زبان های جهانی آشنا باشد اما در عین حال باید از زبان خویش نیز پاسبانی کند . پس بر این باورم که ما میتوانیم ده زبان جهانی را فرا بگیریم و هر یک را در جای خود به کار ببندیم اما بهنگام بهره گیری از زبان خویش واژه های دیگر زبان ها را به زبان خود نیاورده و از زبان خویش به برترین شکل پاسبانی کنیم . سپاس از نوشتار شما
پاسخ دادن
0 # امین 1396-01-08 06:56
دوست گرامی در نوشتار جمله بالا شما اشکال جمله بندی است شما نوشتید (گاهی پیدا باور می کنم )این اشتباه است
پاسخ دادن

نوشتن دیدگاه


دستاوردهای هموندان ما

بارگذاری
شما هم می توانید دستاوردهای خود در زمینه ی فرهنگ ایران را برای نمایش در پهرست بالا از اینجا بفرستید.
 

گزینش نام برای فرزند

 

نگاره های کمیاب و دیدنی

XML