+1 تراز
547 بازدید
در تیره های ایرانی از سوی
سلام میخواستم بدونم نژاد  مردم جنوبی ایران  ایرانی هست  یا  مهاجر هستن ؟ مثل بوشهر و بندرعباس

2 پاسخ

+4 تراز
از سوی (3,640 تراز)

درود بر شما

نژاد همه ی ایرانیان در هر کجای سرزمین های ایرانی و بسیار فراتر از مرزهای ایران کنونی؛ ایرانی است . روشن است که در هر سرزمین و شهری کوچندگانی از دیگر سرزمین ها درون می شوند اما شمار کوچندگان همیشه بسیار کمتر از آن است که ما به شوند درون شدن آنها بخواهیم نژاد یک سرزمین را سرتاسر به آنها ( کوچندگان ) پیوند بزنیم . دور نیست که در سرزمین های جنوبی ایران زمین کوچندگانی از سرزمین های دیگر درون شده باشند اما شمار آنان در برابر ایرانی نژادان بسیار اندک و ناچیز است و روی هم رفته با در آمیختگی آنان با ایرانی نژادان اکنون نژاد آنان نیز ایرانی شده است . اما باید در نگر داشته باشیم که 90% این کوچندگان از دیگر سرزمین های ایرانی به سرزمین ایرانی دیگری درون شده اند . برای نمونه اگر گروهی از افغانستان به بندرعباس آمده باشند ، نباید مرزهای کنونی را در نگر بگیریم و آنها را انیرانی بخوانیم و باید ریشه ی آنها را جستجو کرده و بدانیم که آنها نیز هم نژاد و هم ریشه ی ما هستند و بنابراین کوچی ایرانی انجام پذیرفته است .

نیک است بیندیشیم که در جهان امروز ،هیچ نژادی برتر از دیگری نیست و سنجش برتری سرزمینی به دیگر سرزمین ها ، فرهنگ و دانش مردمان آن سرزمین است .

دكتر مازيار اشرفيان در پژوهشی گرانسنگ به بررسی نژاد ایرانیان پرداخته است که می توانید برآیند آن پژوهش را در جستار زیر بخوانید :

http://www.mehremihan.ir/iranian-peoples/497

0
از سوی (10 تراز)

انچه به ابرانیان هویت داده بسترجغرافیایی سرزمین ایران است نه نژاد. اقوام ایرانی وتیره های اریایی وقتی متحد شدندبرای دفاع ازسرزمین ایران دربرابر اشوریان که پیوسته ازمرزهای غربی به ایران تاخت وتازوغارت میکرند وحشیانه ،دفاع ضرورتی حیاتی یافته بودلذا اتحادیه ماننایی راتقویت وباریاست مادها متحد ودفاع کردند نزاد وعناصردیگرمطرح نبود. البته روند همبستگی ملی سرزمینی طول کشید تاایرانشهربوجودامد. دردوران اسلامی هم قبل ازهمه ایران مطرح بود. 

+1 تراز
از سوی (926 تراز)
درود بر شما باد.

شمار نژادهای بیگانه‌ی اندرون ایران بسیار کم است.

گفتمان های پیشنهادی

+2 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان اوت 29, 2019 در تیره های ایرانی از سوی مهدی زیدآبادی نژاد (3,640 تراز)
+1 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 21, 2016 در تیره های ایرانی از سوی ВОСПУҲР (4,356 تراز)
+1 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 7, 2016 در تیره های ایرانی از سوی ورجاوند (926 تراز)
+1 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 7, 2016 در تیره های ایرانی از سوی ВОСПУҲР (4,356 تراز)
+2 تراز
0 پاسخ
...