+1 تراز
850 بازدید
در زبانهای بیگانه از سوی (4,351 تراز)
دوباره دسته بندی کردن از سوی

چرا نامان گیتیشناسشیکمان (گیتیشناسیهیک، جغرافیایی) ترکیک و مغولیک مانده است؟ چرا هنوز نامان بیگانه ی ترکیک و مغولیک بر فرزندانمان مینهیم؟ نام بیگانه ی ترکیک که مرا دچار خرافشکی (حال به هم خوردگی) بسیار میکند : آیدین آغداشلو (چون او سپیدپوست آریاییک است) چرا واژگان بیگانه ی ترکیک و مغولیک را از زوانان ایرانیک بیرون نمیکنیم؟ به ایرانیکان-ی که اندر آناتولی با مردم سپیدپوست ترکیکزوان به ترکیک سخن نِگُوَند درود فراوان میفرستم

2 پاسخ

+2 تراز
از سوی
درود

بخشی از این نابسامانی و ناهنجاری به خودمان برمی گردد که در نامگذاری ها  رویکردی به ریشه ها نداریم بلکه تنها به  ریخت و خوش تراش بودن نام می پردازیم ولی بخش بزرگ این کژروی به ایران ستیزانی برمی گردد که دشمنی دیرینه با زبان پارسی و فرهنگ آریانی دارند ، امید که با آگاهی رسانی و روشنگری این پلشتی ها را از سیمای میهن بزداییم.
+2 تراز
از سوی (2,031 تراز)
ویراست در از سوی
درود،

پیرو پرسش شما پیشنهاد می کنم پیوند زیر را ببینید و بیاندیشید دریغمندانه چگونه هنوز کسانی با زبان فارسی از فرهنگ منگولی پدافند می کنند:

aharimiz.arzublog.com/post/73465
+1
از سوی (4,351 تراز)
آری کمی ی خرد چنین کسان مرا دچار شگفتی میکند. ایشان از ارج و آبروی مردم ایران و همه ی مردم آریاییک میکاهند. میخواهند با چرندگوی مردم ناپژوهشگر و زودباورگر را فریباندن. چنگیز و تیمور (timor) که خوب اند بهتر است ایشان خود را فرزندان جناب اهریمن والاگوهر بدانند تا دیگر اندوه-ی ندارده باشند، و خود را کوچک و فرومایه نبینند.
...