+6 تراز
2,116 بازدید
آغاز گفتمان فوریه 6, 2018 در سرزمین ایران از سوی (4,340 تراز)
ویراست در فوریه 6, 2018 از سوی

آدربایگان بخش-ی از ایران بزرگ است و نیاز-ی به زیونده باد گفتن جداگانه ندارد. چون با گفتن «زیونده باد ایران» به همه ی استانان زیونده باد گفته ایم .زیونده باد ایران تنها به مانیک زیونده باد (استان) تهران یا زیونده باد (استان) پارس نیست. بیک (بلکه) به مانیک زیونده بودن همه ی سرزمینان ایرانیک از چین تا یونان است. «زیونده باد ایران» استان آران (کشور گُزودیک (جعل) آذربایجان) را نیز اندر بر گیرد. زیونده باد ایران نه تنها کردستان ایران بیک کردستان بیرونیک (اشغالی) تا فرواد(ساحل) مدیترانه را نیز اندر بر گیرد. زیونده باد ایران بلوچستان بیرونیک (اشغالی) را نیز اندر برگیرد. «زیونده باد ایران» ازبکستان و ترکمنستان (فرارود و خوراسان و گرگان اشغالی) را نیز اندر بر گیرد.
«استان ایرانیک آدربایگان پاره-ای از مغولستان نیست که نیاز به زیونده باد گفتن جداگانه آن هم با زوان ترکان و مغولان دارده باشد»

4 پاسخ

–1 تراز
پاسخ داده شده مارس 7, 2018 از سوی یک ترک آذری

معادل و یکی قرار دادن ترک ها و مغول ها مثل این است که پارس های ایران را با اعراب یکی پنداریم واین کاملا از نظر علمی کاری بیهوده و از روی دشمنی و غرض ورزی است.
همان طور که پارس های ایران عرب نیستند، ترک ها هم مغول نیستند  و وجه اشتراک آن ها فقط در همسایه بودن با یکدیگر می باشد. مطمئنا در طول تاریخ هزاران ساله زندگی در کنار هم بر یکدیگر تاثیر گذاشته اند و تاثیر گرفته‌اند.
پس اگر به نظر شما ترک=مغول است پس در نظر ما نیز فارس های ایران=عرب می‌باشند.
توصیه من به شما هیچ وقت از روی غرض ورزی و با نیت ناپاک سعی در تخریب هویت قومی یا زبانی اقوام دیگر را نداشته باشید. چون این کار شما خواسته یا ناخواسته آتش دشمنی و کینه ورزی را بین اقوام برمی انگیزد و تبعات ناخوش آیندی به بار خواهد آورد. سعی کنیم بر اشتراک های بین همدیگر تمرکز کنیم و به یکدیگر و هویت قومی وفرهنگی و زبانی دیگران احترام بگذاریم و واقعیت ها را بپذیریم. سعی کنیم دوستی ها و مودت ها را بیشتر کنیم و آب در آسیاب دشمنان ایران نریزیم.

 

    
+1
دارای دیدگاه مارس 7, 2018 از سوی (4,340 تراز)
ویراست در سپتامبر 1, 2021 از سوی

هم از نگر نژادیک و هم از نگر زوانیک ترکان و مغولان و شاید برخ-ی دیگر بیشتر از اندازه به هم نزدیک اند و کس-ی نتواند این را که آشکار است نپدیرد. ترکان و مغولان چونان اندر هم تنیده اند که پس از تیمور -ِ گجسته، مغولان ترکیک زوان شده و آمیخته با ترکان نمیدانستند خود را ترک بدانند یا مغول. شاید ایرانیکان و اربان نژادیکانه هر دو سپیدپوست باشند بژ زوانیکانه بیگمان با هم ناهمسان اند. ما نمیتوانیم دیدن برخ-ی از ایرانیکان به ایرانیک بودن خویش پشت میکنند و به هر بهانه -ای خود را تافته-ای جدا بافته میدانند. اگر همه ی ایرانیکان نه با هم همسان اند، این نباید دستاویز -ی برای جدا کردن خود از دیگران و هده ی (حق) ویژه یا بیشتر خواستن بشود. هده ی دیگران که چه زوانیکانه و چه نژادیکانه نه ایرانیک اند با ایرانیکان راستین فرور دارد.

0 تراز
پاسخ داده شده مارس 8, 2018 از سوی ایران تورکی
ایرانی ها یعنی ما ترک ها در کنار فارس زبان ها در کنار اعراب در کنار لر و کرد، بلوچ و سیستانی، گیلک و شمالی و غیره ما با هم ایران هستیم. ایران یعنی اتحاد این اقوام و زبان های مختلف در کنار هم و برای هم.
شما تاجیکان و دری زبان ها هم به فکر کشور خود تاجیکستان و یا افغانستان باشید  و با هم میهنان  خود ازجمله هزاره‌ها، پشتون، ازبک، بلوچ، تاجیک، ترکمن و ترک ها و غیره سعی کنید با هم متحد بشوید و کشور خود را آباد کنید.
لازمه پیشرفت و آبادانی نیز اتحاد و احترام  متقابل به یکدیگر  و اقوام دیگر با زبان ها و هویت های  متفاوت است.
این هم یاد داشته باشد زبان ما ترک ها، ترکی است نه زبان بیگانه دری و پارسی، دری زبان شما تاجیکان و افغانی هاست.
+2
دارای دیدگاه مارس 8, 2018 از سوی (4,340 تراز)
نخست این که  زوان ما(افغان، تاجیک، ایرانیک) پارسیک است نه "فارس" (فارس زبانها !)

دویم تاجیک اَی (یعنی) ایرانیک و ایرانیک ای تاجیک و همچنین افغان و دیگر ایرانیکان. جدا کردن ایشان ناشایا (ناممکن) است.

سیوم اگر شما خود را ایرانیک میدانید چگونه زوان پارسیک برایتان بیگانه است چون ترک و مغول نمیتواند ایرانیک بودن (من هرگز سپیدپوستان ترکیکزوان آدربایگان و آناتولی و آران را با ترکان و مغولان زردپوست برابر نمیدانم)
0 تراز
پاسخ داده شده مارس 9, 2018 از سوی ایران یا توران
ویراست در مارس 9, 2018
استدلال هایت قانع کننده نیست!!! مثل این می‌ماند که ترک های ازبک و ترکمن یا ترک های اویغور بگویند ترکمن یعنی ترکیه و ترکیه یعنی ترکمنستان.
همه میدانند که ترکمنستان و ترکیه دو کشور جدا و مجزا هستند و یا تاجیکستان و ایران دو کشور جدا هستند. پس شما تاجیک ها در کشوری به نام تاجیکستان و هزاره های فارس زبان هم در افغانستان زندگی می کنند ولی ما ایرانی هستیم.
یک سوال: به نظر شما ترک های ازبکستان یا ترکمستان مغول هستند ولی هزاره‌های فارس زبان افغانستان و یا تاجیک های چشم بادامی مغول نیستند!!؟
نمی خواهم باعث ناراحتی و رنجش شما بشوم ولی چون با عناد و کینه نسبت به ترک ها حرف میزنی و آنها را چشم بادامی و مغول میدانید باید خدمت شما عرض کنم که خیلی از همین برادران پارس زبان شما در ایران نسبت به شما هزاره‌های چشم بادامی فارس زبان و یا تاجیکان عمدتا چشم بادامی با دیده تحقیر می نگرند و شما را مغول زادگان فارس زبان میدانند. یعنی شما را مغول هایی میدانند که فارس زبان شده اید و برعکس ما آذری ها را پارس هایی میدانند که ترک زبان شده ایم. ولی هم شما پان تاجیکان وهم پان پارس های ایران اشتباه میکنند. چون نه ما ترک ها، پارس بودیم و نه شما تاجیکان مغول هستید. بدانید که ما ترک ها با شما تاجیکان یا هزاره ها دشمنی یا خصومتی نداریم بلکه تاجیکان و هزاره ها را مردمی صلح جو و قابل احترام میدانیم ولی دلیل کینه شما نسبت به ترک ها را نمیدانم.

برای درک بهتر این مطلب را بخوانید http://mehremihan.ir/forum/2831/%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D8%8C-%D8%AF%D9%88-%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%87-%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%86
0
دارای دیدگاه مارس 11, 2018 از سوی (4,340 تراز)
این که ترکان و مغولان یا دیگر نژادان و مردمان اندرباره خود چه میپندارند گومان-ی govmân (گفتمان) دیگر است. اندرباره ی ایرانیکان و این که سرزمینان ایرانیک پاره پاره اند کمابیش همه چیز روشن است و نپندارم کرکوزاوری(استدلال) ام نادرست باشد تا آنجا که دانسته ام.
من نمیگویم پارسیکزوانان چشم بادامیک بیگمان ایرانیک اند و نه ترکنژاد یا منگولوَش mongoloid اند. ایشان یا دورگه اند یا تنها زوانشان پارسیک است. هَزارَگان نیز مغولنژادان-ی اند که تا اندازه‌‌-ای با ایرانیکان آمیخته اند و برخ-ی سپیدپوستنما و برخ-ی زردپوست مانده اند. و زوانشان به هر گونه پارسیک شده است. شاید ویژگییان نژاد مغولیک را بیشتر از دست داده باشند با این همه هنوز خود را تاجیک ندانند.
آری شاید پارسیک نبوده اید بژ بیگمان از زیباترین مردمان ایرانیک اید و بوده اید. زیر فشار ترکان و مغولان مانند ایشان نشده اید. و تنها زوانتان تاب فشار ایشان را نِ‌آورده است. کینه‌-ای از شما نداریم چون مانند ما ایرانیک اید.
–1 تراز
پاسخ داده شده اوت 31, 2021 از سوی رهگذر تنها
بزرگواران عزیز لطفا چون که زبان شناس و قوم شناس نیستید بدون اطلاعات علمی و مستندات هیچ وقت مطلبی ننویسد!  این درست نیست که کسی برای ابراز احساس  متنی بنویسید که از بیسوادیش نشئت گرفته باشد. در حالیکه دنیا جهانی میشود و مردم جهانی فکر میکنند یک عده نشستن تفکیک و تجزیه فرهنگی و قومی میکنند و این واقعاً کار مسخره و کوته فکری هست. 👏👏👌👍❤️🙏🌹
0
دارای دیدگاه سپتامبر 1, 2021 از سوی (4,340 تراز)

شاید ما بر شالده ی گفته ی خدا ی بیهمتا به گوناگونی ی خدا خواسته میاندیشیم. اکنون که او ما را این گونه آفریده است از او سپاسمند ایم و بی‌اندیشه و چشم بسته جهانیک نخواهیم بودن و ببودن.

چرا میپندارید که هیچ دانش-ی نداریم نهانبین که نه اید.

0
دارای دیدگاه اکتبر 2, 2021 از سوی (2,031 تراز)
ویراست در اکتبر 2, 2021 از سوی

𐬵𐬀𐬥𐬔𐬀𐬨𐬀 𐬈 𐬊𐬭𐬏𐬞𐬁، 𐬑𐬬𐬀𐬛، 𐬀𐬰 𐬠𐬍𐬯𐬙 𐬊 𐬵𐬀𐬟𐬙 𐬐𐬈𐬱𐬬𐬀𐬭 𐬯𐬁𐬑𐬙𐬀 𐬱𐬊𐬛𐬀 𐬀𐬯𐬙. 𐬠𐬀 𐬠𐬍𐬯𐬙 𐬊 𐬗𐬀𐬵𐬁𐬭 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥 𐬈 𐬁𐬫𐬍𐬥𐬍𐬐، 𐬀𐬥𐬛𐬀𐬭 𐬁𐬥 𐬯𐬊𐬑𐬀𐬥 𐬨𐬍𐬔𐬊𐬬 𐬀𐬥𐬛· 𐬁𐬫𐬁 𐬨𐬍𐬙𐬀𐬬𐬁𐬥 𐬍𐬛 𐬭𐬊𐬱𐬀𐬥𐬔𐬀𐬭𐬍 𐬐𐬊𐬥 𐬍𐬛، 𐬍𐬥 𐬵𐬀𐬨𐬀 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥، 𐬐𐬈𐬱𐬬𐬀𐬭، 𐬊 𐬟𐬀𐬭𐬵𐬀𐬥𐬔 𐬈 𐬔𐬏𐬥𐬁𐬔𐬏𐬥 𐬈 𐬊𐬭𐬏𐬞𐬁𐬫𐬍𐬐، 𐬀𐬥𐬛𐬀𐬭 𐬛𐬈𐬵𐬐𐬀𐬛𐬀 𐬈 𐬘𐬀𐬵𐬁𐬥𐬍𐬐، 𐬗𐬈 𐬘𐬁𐬫𐬔𐬁𐬵 𐬍 𐬛𐬁𐬭 𐬀𐬥𐬛؟ 𐬊 𐬍𐬥 𐬨𐬀𐬭𐬛𐬊𐬨𐬁𐬥 𐬈 𐬞𐬍𐬱𐬭𐬀𐬟𐬙𐬀 𐬈 𐬊𐬭𐬏𐬞𐬁𐬫𐬍𐬐، 𐬗𐬈𐬔𐬏𐬥𐬀 𐬘𐬀𐬵𐬁𐬥𐬍𐬐 𐬨𐬍𐬁𐬥𐬛𐬍𐬱 𐬀𐬥𐬛؟

𐬁𐬫𐬁 𐬀𐬔𐬀𐬭 𐬀𐬰 𐬁𐬥𐬁𐬥 𐬠𐬈𐬀𐬥𐬛𐬀𐬭𐬑𐬬𐬁𐬵𐬍𐬛 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥𐬁𐬥𐬈𐬱𐬁𐬥، 𐬫𐬁 𐬟𐬀𐬭𐬵𐬀𐬥𐬔𐬁𐬥𐬈𐬱𐬁𐬥 𐬭𐬁 𐬠𐬁 𐬫𐬈𐬐𐬛𐬍𐬔𐬀𐬭 𐬠𐬍𐬁𐬨𐬍𐬰 𐬀𐬥𐬛، 𐬙𐬁 𐬘𐬀𐬵𐬁𐬥𐬍𐬐 𐬠𐬀𐬬 𐬀𐬥𐬛، 𐬁𐬫𐬁 𐬨𐬍𐬞𐬀𐬛𐬍𐬭 𐬀𐬥𐬛؟ 𐬁𐬫𐬁 𐬨𐬀𐬭𐬛𐬊𐬨 𐬈 𐬟𐬭𐬁𐬥𐬐𐬈𐬯𐬙𐬁𐬥 𐬨𐬍𐬞𐬀𐬛𐬍𐬭 𐬀𐬥𐬛 𐬐𐬈 𐬠𐬀 𐬘𐬁𐬫 𐬈 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥 𐬈 𐬟𐬭𐬁𐬥𐬐𐬍𐬐، 𐬠𐬀 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥 𐬈 𐬁𐬮𐬨𐬁𐬥𐬍𐬐 𐬯𐬊𐬑𐬀𐬥 𐬠𐬈𐬔𐬊𐬬 𐬀𐬥𐬛؟ 𐬫𐬁 𐬁𐬫𐬁 𐬨𐬀𐬭𐬛𐬊𐬨 𐬈 𐬈𐬥𐬔𐬮𐬈𐬯𐬙𐬁𐬥 𐬨𐬍𐬞𐬀𐬛𐬍𐬭 𐬀𐬥𐬛 𐬠𐬀 𐬘𐬁𐬫 𐬈 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥 𐬈 𐬈𐬥𐬔𐬮𐬍𐬐، 𐬠𐬀 𐬰𐬊𐬬𐬁𐬥 𐬈 𐬍𐬙𐬁𐬮𐬍𐬐 𐬯𐬊𐬑𐬀𐬥 𐬠𐬈𐬔𐬊𐬬 𐬀𐬥𐬛؟

گفتمان های پیشنهادی

+2 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان ژوئن 3, 2016 در سرزمین ایران از سوی ВОСПУҲР (4,340 تراز)
0 تراز
2 پاسخ
+1 تراز
2 پاسخ
...