0 تراز
444 بازدید
در کیش و دین از سوی (3,608 تراز)

چند سال پیش عده‌ای در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی تمام آیات قرآنی را که در مورد جنین شناسی و رشد جنین در داخل رحم، بحث نموده بود، جمع آوری نمودند و خواستند که حقیقت آنها را مورد بررسی قرار دهند .آنان به این اندرز قرآن عمل نمودند که می‌گوید «از اهل دانش سئوال نمایید، اگر نمی دانید»، و برای این منظور آنان یک غیر مسلمان را که استاد جنین شناسی در دانشگاه تورنتو [کانادا] بود، برگزیدند.

نام او کیت مور و نویسنده ی کتابهایی در رابطه با جنین شناسی می باشد و در این شاخه [از رشته ی پزشکی] یک متخصص جهانی به حساب می آید. آنان او را به ریاض دعوت نمودند و به او گفتند: اینها آیاتی از قرآن می باشند که در مورد موضوع تخصصی شما بحث نموده است، آیا می توانید صحت آنها را تأ یید نمایید؟ در مورد آنها چه سخنی برای ما دارید؟ در مدتی که او در ریاض اقامت داشت تمام مساعدتهای مورد نیاز برای ترجمه و هر نوع همکاری که او خواستار آن بود، در اختیارش گذاشته شد.او از یافته های خود در این باره چنان شگفت زده شد که متن کتابها و رساله های خود را تغییر داد .

او عملاً در چاپ دوم یکی از کتابهایش تحت عنوان «قبل از تولد» در موضوع تاریخ جنین شناسی مواردی را گنجاند که در چاپ اول وجود نداشت زیرا این موارد را بعد از تحقیق در آیات قرآن یافته بود. در حقیقت این مسئله به وضوح آشکار می‌کند که قرآن از زمان خود به مراتب جلوتر بوده است و کسانی که به آن ایمان داشته اند، چیزهایی را دانسته اند که دیگران از درک آن عاجز بوده‌اند.

من این افتخار را داشتم که برای ارائه‌ی یک برنامه ی تلویزیونی، مصاحبه ای با دکتر کیت مور داشته باشم و در این مورد گفتگوی زیادی باهم داشتیم که در اسلایدها و... به تصویر کشیده شده است. او به این موضوع اشاره نمود که مطالبی از قرآن که درباره ی رشد انسان بحث می‌کند، تا سی سال قبل برای انسان ناشناخته بود.در واقع او چنین گفت که به ویژه این موضوع که قرآن آفرینش انسان را در یک مرحله، علقه یعنی توده ای از خون شبیه به زالو نامیده است، برای او تازگی داشته است و هنگامی که او برای صحت این موضوع، آن را مورد بررسی قرار داده است، صحت و دقت آن برایش ثابت شده است و آن را به مطالب کتابش افزوده است.

او اظهار داشت: من هرگز به این مورد فکر نکرده بودم از این رو به بخش جانور شناسی رفتم و تصویر یک زالو را در خواست نمودم .هنگامی که او در یافت که شکل زالو دقیقاً مشابه جنین انسان است، تصمیم گرفت که هردو تصویر را در کنار یکی از متنهای کتابش بگنجاند.دکتر مور همچنین کتابی را در باره ی جنین شناسی بالینی به رشته ی تحریر در آورد وهنگامی که این اطلاعات را در تورنتو ارائه داد، سراسر کانادا را کاملاً تکان داد.اطلاعاتی که او ارائه داد، صفحات اول تعدادی از روزنامه ها در سراسر کانادا به خود اختصاص داد .تعدادی از عناوینی که برای این مطالب انتخاب شده بودند، کاملاً جالب بودند، برای مثال یک عنوان اینگونه بود: یافته هایی شگفت انگیز در کتابی باستانی .از این مثال به نظر می رسد که مردم به روشنی درک نمی‌کردند که کل موضوع از چه قرار است.

یک گزارشگر روزنامه از پروفسور مور پرسیده بود: شما فکر نمی‌کنید که عربها ممکن است این چیزها یعنی توصیفات جنین، ظاهر آن وچگونگی تغییرات و رشد آن را می دانسته اند؟ ممکن است در میان آنان دانشمندانی نبوده باشند و آنان از پاره شدن [شکم زنان] و یا کالبد شکافی تصادفی و بررسی آنها به این اطلاعات دست یافته باشند .پروفسور فوراً در جواب او گفت: شما ممکن است نکته ی مهمی را فراموش کرده باشید، تمام اسلایدها و نیزتصویرهایی از جنین که به صورت فیلم نمایش داده شدند، از تصاویر میکروسکوپی گرفته شده‌اند .او در ادامه گفت: اینکه کسی چهارده قرن پیش تلاش نموده باشد که مطالبی درباره ی جنین شناسی کشف کند، مهم نیست.مهم این است که آنها هرگز نمی توانسته‌اند چنین چیزهایی را ببینند .

تمام توصیفاتی که قرآن در مورد ظاهر جنین ارائه داده است در باره ی شکلهای بسیار کوچکی هستند که با چشم دیده نمی شوند؛ از این رو برای دیدن آنها، یک میکروسکوپ لازم است و چون چنین دستگاهی اندکی بیش از دویست سال است که ساخته شده است، دکتر مور با ریشخند گفت: شاید چهارده قرن پیش کسی مخفیانه میکروسکوپی داشته است و با کمک آن این تحقیقات را بدون اینکه کوچکترین اشتباهی بکند، انجام داده باشد و سپس به هر طریق محمد را متقاعد نموده که آن مطالب را در کتابش بگنجاند و سپس تمام تجهیزات خود را از بین برده باشد تا همواره به عنوان یک راز باقی بماند .آیا شما به چنین چیزی اعتقاد دارید؟ شما واقعاً نباید به چنین چیزی معتقد باشید مگر اینکه دلیل قانع کننده ای داشته باشید زیرا آن نظریه ی خنده دار و مضحکی است. و هنگامی که از پروفسور کیت پرسیدند: شما درباره ی وجود چنین اطلاعاتی در قرآن چه توضیحی دارید؟ در جواب گفت: آن بایستی فقط وحی الهی باشد.

"قرآن ، کتابی شگفت انگیز" -  گری میلر - ترجمه : صلاح الدین توحی

گفتمان های پیشنهادی

–1 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان می 18, 2017 در کیش و دین از سوی مهدی زیدآبادی نژاد (3,608 تراز)
+1 تراز
0 پاسخ
آغاز گفتمان نوامبر 8, 2016 در شاهنامه از سوی fns4565 (91 تراز)
+3 تراز
0 پاسخ
0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان می 29, 2023 در کیش و دین از سوی بی نام
0 تراز
1 پاسخ
آغاز گفتمان مارس 12, 2019 در کیش و دین از سوی شاهد اسدی
...