كسى به غير از صوفيه حقه نميتونه راجب اين كتاب نظر بده هرچند ديگر فرقه هاى صوفيه ازين كتاب بسيار سود برده اند اما كسى به غير از انسان كامل زمان و كسى كه كتبن از ايشون دستور داره نميتونه راجبش نقدى بنويسه يا تفصيرى.با تشكر
با توجه به نوشته شما به نظر می رسد جبر در تصوف و عدم تحمل نقد عقیده و مکتب در تمامی فرق تصوف سریان دارد و جار ی است. می شود بفرمایید به چه دلیل غیر از صوفیه کسی حق نقد کتاب فوق را ندارد.؟؟؟ مگر گفتار صوفیان وحی منزل است.؟؟؟!!!
درودبر شما . با نظر شما (تنها کسی میتونه بنویسه که اجازه داره ولاغیر ) بسیارموافقم و ممنون از این که این کتاب مقدس رو در اختیار استفاده کنندگان قرار دادید .
اي كاش بارقه اي از انوار معرفت بر جانمان بتابد و شايستگي درك محضر صوفي حقه اي از صوفيان دور انسان كامل نصيب جانمان ميشد و مجوزي بر تفسير كناب شيخ عزيز الدين نسفي داشته باشد و قطره اي علم و دانايي از بحر بيكران علوم مكتوب در لايه هاي زيرين اين رساله بر كام خشكمان بچكاند. چند صفحه از اين رساله چهارصد سال بعد از تاليف ان دزديده شد و بدست داروين رسيد و داروين با بهره گيري از ان سطور نظريه فرگشت را مطرح كرد كه چهارصد سالست همه دنيا حيوان نوك انگشت داروين هستند بي انكه بدانند بحر بيكران علم و دانش نزد تصوف است و اگر رخصت داده شود دانش بشري به جايي ميرسد كه دو هزار سال بعد خواهد توانست رسيد.
اي كاش بارقه اي از انوار معرفت بر جانمان بتابد و شايستگي درك محضر صوفي حقه اي از صوفيان دور انسان كامل نصيب جانمان ميشد و مجوزي بر تفسير كناب شيخ عزيز الدين نسفي داشته باشد و قطره اي علم و دانايي از بحر بيكران علوم مكتوب در لايه هاي زيرين اين رساله بر كام خشكمان بچكاند. چند صفحه از اين رساله چهارصد سال بعد از تاليف ان دزديده شد و بدست داروين رسيد و داروين با بهره گيري از ان سطور نظريه فرگشت را مطرح كرد كه چهارصد سالست همه دنيا حيوان نوك انگشت داروين هستند بي انكه بدانند بحر بيكران علم و دانش نزد تصوف است و اگر رخصت داده شود دانش بشري به جايي ميرسد كه دو هزار سال بعد خواهد توانست رسيد.
آیا منبع موثقی بر ادعای دزدیده شدن بخشی از کتاب دارید؟؟
آیا منبع موثقی بر ادعای دزدیده شدن بخشی از کتاب دارید؟؟
سلام دوست عزیز . پاسخ به این سوال شما بله است اما به این سادگی نیست که من در یک پیام برای شما توضیح بدم . بلکه مفهمومیه که باید از مولانا و عطار و عزیزالدین نسفی و ... گرفت و چکیده ی اون رو استفاده کرد . اما به طور خلاصه ، مولانا میفرماید : از جمادی مردم و نامی شدم (باقی شعر رو سرچ کنین خودتون) و صحبت میکنه از اینکه من اول سنگ بودم و بعد خاک شدم و بعد گیاه و بعد حیوان و بعد بشر و بعد ملائکه و ... **** از سویی در کتاب عزیزادین نسفی جای دقیقش رو نمیدونم اما میگه انسان اول بی جانه ، تک سلولی ، و بعد گیاه میشه ، و بعد حیوان میشه و ...
حالا شما فرض کن ، داروین فقط بخشی رو دیده باشه که گفته من قبل از انسان بودن حیوان بودم . حالا نظر شما چیه ؟
حرف شما کاملا درسته داروین یه احمق بود که هیچی حالیش نبود اون چیزی که داد بیرون نظریه عزیزالدین بود که دزدیده بود . که البته خودشم چیزی ازش نفهمید حالا دانشگاه های احمق تر از داروین دارن درسش میدن
خیلی ممنون.ازینکه کتاب براحتی دانلود میشه.د مورد کتاب عرض کنم کتاب انسان کامل بقول استاد الهی قمشه ای یکز از صد کتاب برتر تاریخ هست و چه بسا چکیده سخنان بسیاری از عرفای قبل از نسفی و چراغ هدایتیست برای همه طالبان ذسیدن به انسان الکامل.و صدالبته کتابی است که در عین سادگی بطون پنهانی داره که جز سالکان حقیقی در دریافت اون بطونش براحتی راه نمیبرن.الله عزیزالدین رو غرق رحمت کنه .رحمه الله علیه .
خواندن این کتاب برای انانکه از اصطلاحات عرفانی آشنایی دارند و علاقمند عرفان و تصوف هستند بسیار مفید و بلکه ضروری است. برای عوام که نتوانند مقصود بفهمند اتلاف وقت است ,مگر انکه زیرک باشد و اصطلاحی چند بیند و جایی گوید.
در ابتدای رساله چهاردهم که مربوط به بیان لوح و قلم و دوات هست دقیقا به تئوری بیگ بنگ اشاره می کنه. کسانی امثال این بزرگوار و همچنین عطار مولوی حافظ خیام و اکثر صوفیان آن دوران به علم کیهانی دست پیدا می کردند و به درجات بالایی از انسانیت می رسیدند که در همین کتاب هم اشاره شده به مراحل رشد انسانیت تا رسیدن به انسان کامل شدن. با تشکر از سایت خوب شما
سلام دوست عزیز . پاسخ به این سوال شما بله است اما به این سادگی نیست که من در یک پیام برای شما توضیح بدم . بلکه مفهمومیه که باید از مولانا و عطار و عزیزالدین نسفی و ... گرفت و چکیده ی اون رو استفاده کرد . اما به طور خلاصه ، مولانا میفرماید : از جمادی مردم و نامی شدم (باقی شعر رو سرچ کنین خودتون) و صحبت میکنه از اینکه من اول سنگ بودم و بعد خاک شدم و بعد گیاه و بعد حیوان و بعد بشر و بعد ملائکه و ... **** از سویی در کتاب عزیزادین نسفی جای دقیقش رو نمیدونم اما میگه انسان اول بی جانه ، تک سلولی ، و بعد گیاه میشه ، و بعد حیوان میشه و ...
حالا شما فرض کن ، داروین فقط بخشی رو دیده باشه که گفته من قبل از انسان بودن حیوان بودم . حالا نظر شما چیه ؟
سلام دوست عزیز. با استناد به اشعاری فرمودید نمیتوان به فرگشت رسید جز به ظاهر. منظور حضرات عالی از بیان چنین ابیاتی صفات ان موجودات میباشد که از بیان سنگ و گیاه و حیوان و انسان منظور روحا و از نظر منفعت و متصوف به صفات انها بودن است. اما نظریه داروین ملعون بنا بر نظریات موثق تری از خود شخص رجیم و لعین شیطان بر او الهام شده تا انسان را از مبدا حق خود غافل کند.
سلام روز خوش من سه رساله از ایشان انسان کامل و مقصدالاقصی و کشف الحقایق را تهیه کرده ام و روزانه قسمتی کوچکی از ان را می توانم بخوانم چون بسیار به تفکر نیاز دارد و چون زمان کوتاه است ایا کسی را در حد صوفی که بتواند ای رساله ها را تدرست کند و اجازه داشته باشد می شناسید تا از این رساله ها استفاده کنیم
خواندن این کتاب برای انانکه از اصطلاحات عرفانی آشنایی دارند و علاقمند عرفان و تصوف هستند بسیار مفید و بلکه ضروری است. برای عوام که نتوانند مقصود بفهمند اتلاف وقت است ,مگر انکه زیرک باشد و اصطلاحی چند بیند و جایی گوید.
سلام ممنون از شما من منطق و طیر و اسرار نامه عطار نیشابوری رو صد بار خوندم اما هنوز نتونستم به گفته فریدون مشیری گرگ درونم رو بکشم و به وادی عشق پا بذارم ولی کسی رو دارم که تو این راه کمکم میکنه و خوشحالم که دانستن این حقیقت رو آشکارا به عاشقان این راه هدیه کردید
این نوشتاربوسیله شیخ اکبرصوفی روشن ضمیر بواقع ازکتاب ها ومفاهیم اصلی تصوف حقیقی یا همان شیعیان وایمانداران حقیقی است. دراین کتاب رازهایی جدا ازمفهوم امام زمان یا سوشیانت یا سوشیانس ،درمورد اصل انواع ،ژنتیک وسایرمفاهیم اینچنینی بحث نموده است بیشک داروین ازاین کتاب قبل ازاعلام نظریه خودبرداشت های لازمه را داشته است.
دیدگاهها
لازم دیدم که بگویم از لطف شما سپاسگزارم و از شما راضیم که با سخاوت علم رو در اختیار من گذاشتید .
بنویسه که اجازه داره ولاغیر ) بسیارموافقم و ممنون از این که این کتاب مقدس رو در اختیار استفاده کنندگان قرار دادید .
چند صفحه از اين رساله چهارصد سال بعد از تاليف ان دزديده شد و بدست داروين رسيد و داروين با بهره گيري از ان سطور نظريه فرگشت را مطرح كرد كه چهارصد سالست همه دنيا حيوان نوك انگشت داروين هستند بي انكه بدانند بحر بيكران علم و دانش نزد تصوف است و اگر رخصت داده شود دانش بشري به جايي ميرسد كه دو هزار سال بعد خواهد توانست رسيد.
آیا منبع موثقی بر ادعای دزدیده شدن بخشی از کتاب دارید؟؟
تشکر از نشر این کتاب ارزشمند
سلام دوست عزیز . پاسخ به این سوال شما بله است اما به این سادگی نیست که من در یک پیام برای شما توضیح بدم . بلکه مفهمومیه که باید از مولانا و عطار و عزیزالدین نسفی و ... گرفت و چکیده ی اون رو استفاده کرد . اما به طور خلاصه ، مولانا میفرماید :
از جمادی مردم و نامی شدم (باقی شعر رو سرچ کنین خودتون) و صحبت میکنه از اینکه من اول سنگ بودم و بعد خاک شدم و بعد گیاه و بعد حیوان و بعد بشر و بعد ملائکه و ... **** از سویی در کتاب عزیزادین نسفی جای دقیقش رو نمیدونم اما میگه انسان اول بی جانه ، تک سلولی ، و بعد گیاه میشه ، و بعد حیوان میشه و ...
حالا شما فرض کن ، داروین فقط بخشی رو دیده باشه که گفته من قبل از انسان بودن حیوان بودم .
حالا نظر شما چیه ؟
برای عوام که نتوانند مقصود بفهمند اتلاف وقت است ,مگر انکه زیرک باشد و اصطلاحی چند بیند و جایی گوید.
سلام دوست عزیز.
با استناد به اشعاری فرمودید نمیتوان به فرگشت رسید جز به ظاهر.
منظور حضرات عالی از بیان چنین ابیاتی صفات ان موجودات میباشد که از بیان سنگ و گیاه و حیوان و انسان منظور روحا و از نظر منفعت و متصوف به صفات انها بودن است.
اما نظریه داروین ملعون بنا بر نظریات موثق تری از خود شخص رجیم و لعین شیطان بر او الهام شده تا انسان را از مبدا حق خود غافل کند.
سلام ممنون از شما من منطق و طیر و اسرار نامه عطار نیشابوری رو صد بار خوندم اما هنوز نتونستم به گفته فریدون مشیری گرگ درونم رو بکشم و به وادی عشق پا بذارم ولی کسی رو دارم که تو این راه کمکم میکنه و خوشحالم که دانستن این حقیقت رو آشکارا به عاشقان این راه هدیه کردید